Monday, July 12, 2010

Spike - 膽小鬼連拍 Such a chicken

超~~~久沒有更新啦!
It's been a looooong time since I last post anything.

我的爛藉口一堆,但其中一個是相機。
I have a lot of lousy excuses, but one of them is my camera.

一直以來,因為Spike怕光的關係,我都拍不出好相片。
Because of Spike's fear of light, I hadn't been able to take any decent picture of him.

我甚至還考慮換一個在室內、低光源的情況下表現較好的相機。
 I even considered getting another camera that has better low-light performance.

我知道要在低光源下照相,需要調整ISO值。可是我之前一直以為我的相機沒有那些手動的選項。
I know that I need to change the ISO setting in order to take better picture under low-light condition. But I always thought that my camera doesn't have those manual option.

可是在我下手買新相機之前,我卻找到了調整custom setting(這中文是什麼阿?@@)的方法。
But before I really empty my pocket to get a new camera, I stumbled upon the way to change the custom settings.

所以今天趁著有點空 (其實也沒什麼空 只是很想試試看) 就拿Spike來實驗
So since I have a little time today (actually, not really. But I just wanted to try), I decide to experiment on Spike.

我只能說: 真是個膽小鬼!!
I can only say: Such a CHICKEN!!

趴趴刺

偷看~

安撫一下

阿 有好吃的蟲

"你偷拍 我怕怕"

極度不耐ing

縮成一團

嗅 嗅

"好像還有好吃的"

偷偷摸摸...

吃飯多連拍

"等等..."

"有些不對勁"

"你在偷拍!"

"哼"

"不給拍!"

一次上傳超多... 其實我只是在試相機設定
uploaded so many at once... actually I was just trying my camera setting.

還好數位相機沒有浪費底片的問題
Fortunately, with digital camera, there is no film wasted.

2 comments:

Unknown said...

哈哈,沒錯!所以拍幾張都沒關係!我後來才發現連拍才能抓到最佳狀態!!
(歹勢,之前太忙都沒空看別人的網誌,今天偷閒來看一下,所以有點lag..XD)

Spike said...

沒有太lag啦 反正我也很久才更新一次(越來越小聲)